МХП оголосив старт проекту Село.Кроки до розвитку 2019

04.06.2019

Цікаві та нестандартні ідеї підприємців малого та середнього бізнесу будуть реалізовані. Агроіндустріальний холдинг МХП оголосив про старт щорічного конкурсу «Село. Кроки до розвитку». Переможці отримають 50 000 гривень на відкриття власної справи, а географія проекту цього року розширилася до 8 областей України.

Равликові ферми, вирощування трюфелів, салони краси у звичайних селах України – чим цього року дивуватимуть завзяті підприємці, дізнаємося вже улітку. Цьогорічний конкурс розпочався, і взяти участь у ньому зможуть громадяни, які проживають в селах однієї з восьми областей України: Київській, Черкаській, Вінницькій, Дніпропетровській, Івано-Франківській, Тернопільській, Хмельницькій чи Львівській.

У 2016 році бюджет проекту «Село. Кроки до розвитку» був 400 тис. гривень, цього року – він збільшився та становить 5 млн гривен для 100 грантерів, кожен з яких отримає 50 тис. гривень на відкриття та розвиток власної справи. Проект не має обмежень стосовно галузі.

Особливі умови – проект повинен бути соціально значущим та стимулювати розвиток підприємницької діяльності у сільській місцевості. Дедлайн подання заявок на участь – 30 червня 2019 року.

У програмі присутні дві складові — комерційна і соціальна. Дрібний бізнес на селі має навчитися заробляти. Люди зможуть побачити перспективу в себе вдома, а не виїжджати на заробітки. Ті, кому вдалося почати власний бізнес завдяки грантам, зобов'язуються сприяти розвитку місцевості, поширювати набуті знання підприємництва серед сусідів або в навчальних закладах.

«Ми побачили, що люди хочуть змінювати територію, на якій вони проживають. Проект «Село. Кроки до розвитку»це підтримка сільських мешканців і боротьба з трудовою міграцією в Україні. За 3 роки проведення проекту ми побачили дуже багато цікавих кейсів: це і вирощування трюфелів, ферма равликів, сироваріння та багато інших нестандартних ініціатив»,зазначила Вікторія Нагірняк, керівник відділу корпоративної соціальної відповідальності МХП.

«Частина минулорічних переможців раніше не займалися бізнесом. Вони отримали шанс почати свою справу. Ми бачимо як, крім фермерських господарств, багато хто відкрив для себе сферу послуг. Тобто в сільській місцевості починають з'являтися види послуг, які були характерні тільки для міста»,розповів директор «Ресурсного центру «АНГО» (м. Черкаси) Анатолій Рекун.

Агрохолдинг МХП організовує соціальний проект «Село. Кроки до розвитку» у співпраці з державними адміністраціями та громадськими організаціями.

Проект-менеджер ГО «Клуб ділових людей України» (м. Львів) Віра Воронова розповіла, що уже надійшло чимало дзвінків від людей, які хочуть стати учасниками конкурсу і здобути бажану грошову підтримку.

За три роки проведення проекту організатори та партнери порівняли тенденції і зробили висновки.

Олександр Печалін, голова правління ГО «Спілка підприємців «Стіна» (м. Вінниця), розповів про реалізовані проекти у Вінницькій області:

«У цьому році охоплено 19 районів області. Змінився портрет учасників – вони стали молодшими. Якщо в перший рік 60% грантерів були у віці 40+, то в цьому році ми бачимо довіру з боку молоді, які активно беруть участь у конкурсі. Зараз у нас вже близько 70 заявок. Тенденція, яку ми помітили, – це інший розподіл фінансів. Якщо в перший рік проекту гроші використовувались на купівлю сировини, то у цьому році – це переробка. Люди починають розуміти, що необхідне обладнання (пакувальне, холодильне). Наступна тенденція – це кооперація. Вдалий приклад цього – лікарські рослини. Хтось є експортером, хтось надає приміщення для зберігання та сушіння сировини. Ці люди об’єднали свої бізнеси і їх наступна ціль – вийти на компанії посередників, які закуповують лікарські рослини».

Особливо важливе розширення програми для Західної України, яка потерпає від найбільшого відтоку сільських мешканців за кордон на заробітки.

Леся Аронець, голова правління ГО «ГЦ «Еталон» (м. Івано-Франківськ), розповіла про західні регіони, які у цьому році беруть участь у конкурсі:

«За результатами реалізації минулого року, проект має надзвичайно важливу місію на селі. Тернопільська і Івано-Франківська області очолюють рейтинг з міграції українців у Європу. Цей проект дав можливість повірити у свої сили, у те, що можна заробити, не покидаючи сім’ї. Він підвищує фінансову грамотність мешканців сільських громад. Наприклад, учасники з Прикарпаття відкрили равликову ферму і на сьогодні їх продукція є відомою на території області, а ресторани в Буковелі використовують їх у своїх стравах. Участь у соціальному проекті дала поштовх для подальшого розвитку сільських підприємців».

Леся Аронець наголосила, що за умовами конкурсу переможці повинні використали отримані кошти за призначенням впродовж трьох місяців.

Довідково:

«Село. Кроки до розвитку» – щорічний конкурс та соціальний проект МХП. Основною його метою є розвиток мікропідприємництва в селах та окремих ОТГ та підтримка кращих бізнес-ініціатив громадян у розвитку соціально-економічного, культурного та туристичного потенціалу краю з використанням місцевих ресурсів. Конкурс стартував у 2016 році і був реалізований у 3 районах Черкаської області. Щороку географія проекту розширюється і у 2019 році реалізується у 8 областях країни.

 

Контактна інформація

Ганна Куренкова                                                                                             Київ: +38 044 207 99 94,

Менеджер зі зв’язків із громадськістю та пресою МХП                      g.gorbatyuk@mhp.com.ua

 

 

Інформаційна довідка

МХП інноваційна компанія, яка стрімко розвивається, сприяє розвитку сільської місцевості та національної економіки України. Це вертикально інтегрований холдинг, який є одним з найкращих працедавців в агропромисловому комплексі України. Робочі місця для близько 28 тис. різних спеціалістів створені більш ніж 30 підприємствами Групи в 14 областях країни. МХП є провідним виробником курятини з найбільшою долею на ринку і високою впізнаваністю брендів своїх продуктів: «Наша Ряба», «Qualiko», «Легко!», «Бащинський», «UkrainianChicken». Земельний банк компанії сягає 370 тис. га, а продукцію реалізують у більше ніж 60 країнах світу. У Нідерландах та Словаччині діють переробні заводи холдингу.

Корпоративна соціальна відповідальність МХП охоплює декілька напрямів: сприяння розвитку сільських громад, досягнення продовольчої безпеки, охорона довкілля. Задля розвитку громад холдинг щороку долучається до соціальних ініціатив та сприяє розвитку інфраструктури в регіонах своєї присутності. Для досягнення продовольчої безпеки МХП дбає про високу якість і безпечність продукції та впроваджує інноваційні технології і процеси. Пріоритетними напрямами діяльності компанії є пошук і застосування альтернативних енергетичних ресурсів, енергоощадних технологій, досягнення енергетичної та продовольчої незалежності. Для збереження екології в місцях розташування своїх підприємств холдинг споруджує біогазові комплекси для отримання «зеленої» енергії.

З 15 травня 2008 року акції МХП котируються на Лондонській фондовій біржі під тікером MHPC.

 

pdf Прес-реліз_МХП оголосив старт проекту_Село.Кроки до розвитку_2019  Завантажити >

Все пресс-релизы